Seri de Mindfulness

Atenţia este o stare de conştiinţă în cadrul căreia inteligenţa ia contact cu lumea exterioară în vederea cunoaşterii faptelor şi circumstanţelor care ne interesează. Ea poate fi însă orientată şi către interior, către propria noastră fiinţă, al cărui mister poate fi astfel revelat şi conştientizat.

Atunci când dorim să ne concentrăm atenţia asupra unui anumit subiect trebuie să trezim în noi un puternic interes faţă de acel subiect. Acesta este de fapt secretul atenţiei fără efort.

Acest interes ne polarizează atenţia, ne ajută să definim anumite relaţii de legătură între obiecte, senzaţii, experienţe, legate fie de experienţa prezentă, fie de anumite amintiri acumulate în trecut de memoria noastră.

De altfel, memoria, judecata şi raţiunea nu sunt decât rezultatul puterii atenţiei noastre.

Dacă reflectăm puțin mai adânc, vom sesiza faptul că diferențele de percepție, de cunoaștere și de acțiune care apar la diferiți oameni cât și ”calitatea” propriei noastre existențe diferă mai ales prin modul în care atenția lor sau a noastră este integrată acolo, de persistența și acuitatea observațiilor care au loc. A cultiva cât mai conștient starea de atenție presupune trăirea cât mai conștientă a momentului prezent cu tot ceea ce el oferă ființei. Spontaneitatea noastră în a ne deschide, și de ce nu, a experimenta cu luciditate ceea ce prezentul ne oferă, poate trezi și dezvolta în mod natural atenția.

Ce vom face in cadrul atelierului:

  • vom cultiva sanatatea fizica, psihologica si spirituala prin terapia energetica de grup
  • meditatie ghidata prin tehnici de vizulizare
  • discutii libere pe teme de dezvoltare personala

Beneficiile meditatiei:

Meditatia este o practica veche de mii de ani, gandita initial ca o cale de a intelege fortele mistice si sacre. In zilele noastre, meditatia nu este atat de mult asociata cu paranormalul, fiind utilizata mai degraba pentru relaxare si diminuare a efectelor stresului vietii moderne.

Efectele benefice ale meditatiei nu se sfarsesc la finalul sesiunii, ci continua sa exercite un continuu impact pozitiv asupra creierului, inimii, intregului corp multa vreme dupa aceea. Cei care mediteaza consecvent simt ameliorarea anumitor afectiuni, unele considerate incurabile.

La nivelul emotional se observa: dobandirea unei noi perspective asupra situatiilor stresante, dezvoltarea unor aptitudini personale de combatere a stresului, cresterea constiintei de sine, concentrarea pe timpul prezent, reducerea sentimentelor negative si a agitatiei

X